De impact van de GDPR op digital advertising

De impact van de GDPR op digital advertising
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Overheid

De GDPR heeft gevolgen voor alle digitalmarketing-kanalen, ook SEA. In dit artikel informeer ik SEA-specialisten over hoe ze in een bepaalde situatie rekening moeten houden GDPR. Ik zoom verder in op de gevolgen voor Google AdWords en Bing Ads. Je krijgt handvatten om ervoor te zorgen dat jouw campagnes ook na 25 mei 2018 goed blijven presteren.

In voorgaande artikelen hebben mijn collega’s het al gehad over de impact van GDPR op digital marketing in zijn algemeenheiddigital analytics en contentmarketing.

In welke situaties moet je rekening houden met GDPR voor SEA?

Voor veel digitalmarketing-kanalen zijn doelgroepkenmerken, zoals demografische gegevens, interessecategorieën en in-market audiences de primaire manier van targeting. Maar binnen SEA is het, naast zoekwoorden, een aanvullende manier van targeting. Desondanks heeft Google de laatste jaren steeds meer mogelijkheden geboden om de campagnestrategie aan te vullen met dit soort targetingmethoden. Om die reden zijn er voor SEA veel situaties te bedenken waarbij je rekening moet houden met GDPR. In dit artikel lees je alles over de impact van GDPR wanneer je als adverteerder gebruikt maakt van:

Klik hier en lees het volledige artikel