De belangrijkste KPI’s van contentmarketing in Google Analytics

De belangrijkste KPI’s van contentmarketing in Google Analytics
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 jaar geleden
Gepost in Website

Steeds meer bedrijven denken na over hun content marketing strategie. Het belang van goede content wordt vaak onderschat. Het wordt – in al dan niet in SEO-geoptimaliseerde vorm – gebruikt op de website, maar draagt verder relatief weinig bij aan het converteren of engageren van klanten. Althans, dat is de gedachte. Maar wat zijn nu goede KPI’s om content goed te kunnen beoordelen? Een van de mogelijkheden is de Engagementscore als custom metric, maar daarnaast zijn er nog andere interessante statistieken in het webanalyticspakket om content meetbaar te maken. Benieuwd welke dit zijn? Lees dan verder!

In welke fase bevindt de bezoeker zich?
Uiteraard is het van belang om te bepalen voor welk type website je KPI’s gaat bepalen. Een blogsite met veel content over specifieke onderwerpen heeft andere KPI’s dan bijvoorbeeld een webshop of een leadgenererende website. Welke KPI’s het meest van belang zijn voor content marketing is met name afhankelijk van de fase van de customer journey waarin de bezoeker zich bevindt. In dit artikel kijk ik met name naar deze fasen. Lees verder.