De 10 belangrijkste copywriting do’s en don’ts

De 10 belangrijkste copywriting do’s en don’ts
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
12 dagen geleden
Gepost in Tips

“Hi Renate, we hebben vorig jaar veel geld geïnvesteerd in een nieuwe website. Annemarie van de administratie kan leuk schrijven, dus zij heeft de webteksten destijds geschreven. Toch heeft onze nieuwe website nog geen concrete resultaten opgeleverd, kun je ons helpen?” Deze e-mail stond vorig jaar in mijn inbox. Dit was niet de eerste e-mail over copywriting en waarschijnlijk ook niet de laatste.

Als copywriter zie ik het heel vaak: bedrijven investeren veel geld in een prachtige website, maar schrijven zelf de teksten ‘wel even’. Er is altijd wel iemand binnen het bedrijf die ‘leuk kan schrijven’ en daarom de webteksten of blogs voor zijn/haar rekening neemt.

Ik begrijp dat natuurlijk als geen ander, maar leuk schrijven is geen copywriting. Daarom deel ik vandaag mijn tien copywriting do’s en don’ts.

Klik hier en lees het volledige artikel