Daan Reijnders blogt: 8 lessen bij het uit de grond stampen van een vestiging in de VS

Daan Reijnders blogt: 8 lessen bij het uit de grond stampen van een vestiging in de VS
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
16 dagen geleden

Ondernemer Daan Reijnders blogt vanuit New York over de start van een nieuwe vestiging van zijn bedrijf Instant Magazine. In deze laatste aflevering vat hij zijn 8 belangrijkste lessen samen.

Ons New York-avontuur zit er (voorlopig) op. Negen weken zijn voorbij gevlogen! En naar huis gaan voelt een beetje dubbel. Natuurlijk hebben we zin om onze familie en vrienden weer te zien. En we kijken ook uit naar drop, normaal brood en een beetje minder hectiek van de stad. Maar het gevoel dat we nog niet klaar zijn overheerst. We hebben nog zó veel te doen hier.

De afgelopen weken hield ik een aantekeningenboekje bij met al mijn learnings (ja, gewoon op papier ;-) Die lees je hieronder - volstrekt willekeurige volgorde:

Les 1: de VS is onze absolute groeimarkt

Ja duhhh, hoor ik je zeggen. Natuurlijk is het een markt om op te focussen. Hij is zó groot! Maar het is toch een fijne conclusie. We kijken niet alleen naar de grootte van de markt, maar ook hoe onze tool ontvangen wordt, hoe de sales cycles in elkaar zitten, met welke partijen we concurreren.

En last but not least de ‘volwassenheid’ van de markt. Amerikaanse bedrijven zijn een stuk verder als het gaat om analytics, integraties met hun eigen platformen (CRM, BI, Marketing Automation, etc). Ons platform is super goed ontvangen. En omdat de sales-cycli korter zijn, hebben we in de 2 zomermaanden maar liefst 20 nieuwe klanten verwelkomd.

Les 2 : focus op ROI

In Amerika draait alles om cijfers. In Nederland wordt ons platform voornamelijk gewaardeerd omdat content prachtig gepresenteerd wordt. Maar hier in Amerika gaat alles over de ROI. Bijna alle publicaties zijn onderdeel van marketing- of sales materiaal. Brochures, white papers of bijvoorbeeld e-books voor sales teams.

Dus vanaf nu spenderen we meer advertentie (Adwords) budget aan deze zoekwoorden, passen we onze content strategie aan, en zijn al onze case studies voorzien van ‘harde resultaten’.

Les 3: snelle beslissers

Ik noemde het al eerder, de sales cycles zijn korter in de VS. In Nederland is de periode tussen het eerste contact en de aankoop gemiddeld 52 dagen. In Amerika is dit veel korter; gemiddeld 21 dagen. We gaan een aantal dingen in ons salesproces hierop aanpassen. We brengen bijvoorbeeld de trial periode terug van 14 naar 7 dagen. Bij Amerikanen is het belangrijk momentum te houden. Lees de overige lessen op Sprout.nl.

Bron: Sprout.nl