Crisismanagement: van social shitstorm tot trending topic

Crisismanagement: van social shitstorm tot trending topic
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 maanden geleden
Gepost in Social Media

Dankzij het realtime karakter van diverse kanalen wenden veel stakeholders zich in tijden van crisis direct tot social media. Waar ontstaat de crisis en hoe ga je daar mee om? Hoe zorg je dat crisismanagement voor jouw organisatie op orde is? Na het lezen van dit artikel ben jij in staat jouw organisatie tot in de puntjes voor te bereiden!

Bij het uitbreken van een crisis is het van belang te weten wat er speelt rondom jouw organisatie. Social media zijn hierbij zowel een belangrijke informatiebron om de verspreiding van nieuws in kaart te brengen, alsook een belangrijke bron om informatie te verschaffen.

Verschillende soorten socialmediacrises op een rij

Social media zijn een uitlaatklep voor velen en een bericht kan binnen no time leiden tot een reputatiecrisis voor jouw merk of organisatie. Om te weten hoe je om moet gaan met deze crises, moet je eerst weten waar ze vandaan komen. Zo zien we social media als belangrijke informatiebron tijdens crises in de ‘echte wereld’, denk bijvoorbeeld aan de brand in de Notre Dame, maar kunnen social media ook een bron zijn voor nieuwsmedia.

Klik hier en lees het volledige bericht