Conversie attributie: wat moet je er eigenlijk mee?

Conversie attributie: wat moet je er eigenlijk mee?
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 jaar geleden
Gepost in Gastblogs

Een jaar geleden kwam Google Analytics met conversie attributie aanzetten. Iedereen sprong er op af maar veel kwamen met de staart tussen de benen terug. Zoals Peter O’Neill tijdens zijn keynote op Google Analytics User Conference al aangaf: Met meer functionaliteiten krijgt Google Analytics een enorme power maar het wordt er ook allemaal een stuk complexer door. Vooral met conversie attributie kwamen veel bedrijven niet verder dan het meten. Maar het ook gebruiken om beslissingen mee te maken? Nee, de meeste hebben geen idee hoe ze het moeten gebruiken. Moet je het eigenlijk wel gebruiken?

Daniël Markus van Click Value scheen hier een duidelijk lichtje op tijdens zijn parallelsessie op GAUC15.

Wel of niet met attributie starten?
Hier kun je heel simpel achter komen. Deel je ondersteunde conversies door je conversies x 100. De uitkomst noemt Daniel het attributie ratio. Is dit een hoog percentage? Dan kan attributie interessant voor je zijn. Is het aan de lage kant dan is het een stuk minder interessant en moet je er eigenlijk niet aan beginnen.

>> Lees verder