Contentkalender: wat zijn de beste tijdstippen op social media?

Contentkalender: wat zijn de beste tijdstippen op social media?
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
4 jaar geleden
Gepost in Social Media

Als ondernemer of marketeer wil je dat jouw content online goed bekeken en gelezen wordt. Je hebt er namelijk veel tijd en aandacht aan besteed. En dus hoop je dat je er een groot publiek mee aantrekt. Om dit te bereiken spelen er verschillende factoren een rol, zoals het tijdstip van plaatsing. Een veelgestelde vraag is dan ook: wanneer kun je het beste welke content plaatsen, op welk account?

Op deze vraag geeft Business 2 Community antwoord met onderstaande infographic. Zij hebben voor je op een rij gezet welke content je wanneer moet plaatsen op Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube en vijf andere platformen. Vaak denken ondernemers of beheerders van social media-accounts met content aan een stukje tekst van een aantal woorden, plus een link naar hun site. Maar er is meer dan dat. Denk bijvoorbeeld aan een video, foto of afbeelding of een infographic. Naast de keuze van het soort content speelt ook het tijdstip van plaatsing een belangrijke rol.

Tijd is winst: wanneer is je doelgroep online?
Er zijn verschillen in tijdstippen waarop berichten op ieder platform gelezen worden. Zo is op Facebook en Twitter het beste om in de (vroege) middag je content te plaatsen, terwijl LinkedIn de vroege ochtend of namiddag het effectiefst is. Let wel op dat de tijden die in de infographic staan over het algemeen genomen zijn. Kijk dus specifiek naar jouw situatie, want dit is voor iedere doelgroep en ieder medium verschillend. Test uit en bekijk statistieken om te weten te komen wanneer jouw doelgroep actief is en speel daarop in.

Lees hier verder