Consument is helemaal klaar met stalkgedrag bedrijven

Consument is helemaal klaar met stalkgedrag bedrijven
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 jaar geleden
Gepost in Marketing

70 procent van de Nederlandse consumenten geeft aan dat het ontvangen van te veel marketing en sales telefoontjes de grootste ergernis is als het gaat om klantcontact. Nederlanders scoren hiermee tien procent hoger dan het wereldwijde gemiddelde (60 procent).

Dit blijkt uit het onderzoek ‘The Dating Game’ van SAP Hybris, onder 1.000 Nederlandse consumenten.

Top vijf ergernissen

Het ontvangen van te veel marketing en sales telefoontjes is niet de enige vorm van contact waar consumenten zich negatief over uitlaten. Dat consumenten niet zitten te wachten op een overdosis aan irrelevant klantcontact, blijkt uit de gehele top vijf:

-Het ontvangen van te veel marketing en sales telefoontjes (70 procent)
-Te veel marketing en sales e-mails (53 procent);
-Lange telefonische customer support gesprekken (45 procent);
-Irrelevante content ontvangen (41 procent);
-Pushberichten ontvangen, gebaseerd op je locatie (29 procent).

Klik hier en lees het volledige artikel