Chat en in-app messaging: een onbenutte kans

Chat en in-app messaging: een onbenutte kans
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Apps

Succesvoorbeelden in e-commerce onderscheiden zich niet alleen met goede prijzen, ze bieden ook goede service. Natuurlijk krijg je dat voor elkaar met een snelle levertijd en een fijn retourbeleid. Maar er liggen nog veel kansen tijdens het online shoppen. Consumenten willen bijvoorbeeld vragen kunnen stellen aan medewerkers, net zoals in offline winkels. Verrassend genoeg hebben veel bedrijven chat en in-app messaging nog niet opgenomen in hun customer journey. Terwijl ze daar juist waarde mee kunnen toevoegen.

App-gebruik
Veel bedrijven hebben tegenwoordig een app. Je kunt je lichten bedienen met de Hue van Philips Lighting, je verwarming op afstand hoger en lager zetten met de slimme meters van energiebedrijven, onderweg Netflixen, je boodschappen bestellen, je treinreis bekijken, het nieuws volgen en eindeloos shoppen in de app van ZARA.

Met apps maken bedrijven het makkelijker voor klanten om van hun diensten gebruik te maken. Volgens het rapport van App Annie gebruiken mensen met een smartphone gemiddeld maar liefst 9 apps per dag en 30 per maand. In 2015 waren dat er volgens Nielson nog 26 tot 27 per maand. Een belangrijke trend dus.

Het gaat hierbij met name om de apps die mensen zelf installeren. Niet de apps die al op je telefoon staan als je hem koopt. Naast social-apps worden vooral dating- en productiviteitsapps veel geïnstalleerd. Deze hebben het hoogste aantal sessies per dag.

Klik hier en lees het volledige artikel

Bron: www.frankwatching.com