Bouwen aan jouw branding

Bouwen aan jouw branding
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
4 jaar geleden
Gepost in Marketing

Branding is meer dan alleen een goed vormgegeven website en uitingen, bij het bouwen van een sterk merk komt veel meer kijken. In dit artikel geven wij hiervoor tips wanneer jij aan het starten bent.

Missie
De missie van jouw bedrijf is meer dan een pagina op jouw website, waar je deze mooi geformuleerde zin neerzet. De missie maakt deel uit van het imago die jij naar buiten brengt.
In welk opzicht onderscheidt jij je van de andere 100 in jouw branche. Vertel dit tegen jezelf en sta daar ook vol achter, anders zal je door de mand vallen of zul je er zelf niet meer in geloven.

Straal het uit, overal!
Jouw onderneming zal zeker iets zeggen over jouw persoonlijkheid, wanneer jij erg creatief bent zorg er dan voor dat dit terug te zien is in jouw branding. Wees hiermee ook consistent, blijf dichtbij jezelf zo voorkom je dat jouw branding geen verwarring zal creëren. Denk bijvoorbeeld aan humor in de branding maar dat dat niet terugkomt wanneer klanten met jou in gesprek gaan.

Actief netwerken
Blijf altijd actief praten over jouw business, het opbouwen van netwerken zal erg meewerken met klussen die je zal krijgen. Of je zal worden aanbeveelt door deze mensen. Laat je gezicht zien door er met iedereen over te praten wat jij doet.
Doe dit ook online, Linkedin is de ideale plek wanneer het gaat om zakelijke relaties op te bouwen. Houd regelmatig je status bij en bouw een zo’n compleet mogelijk profiel.
Ook is e-mail marketing een goed systeem om jezelf te laten zien aan bestaande klanten en relaties.

Interactie
Jouw doelgroep zal niet gelijk iets bij jou afnemen, de doelgroep zal jouw gezicht willen zien zowel offline als online. De doelgroep zal andere vragen of de dienst die jij aanbiedt bevalt. Social media is erg krachtig om de interactie aan te gaan met de doelgroep, je kunt vragen van klanten beantwoorden, er kan beeldmateriaal van de dienst of het product worden gedeeld.

Zorg ervoor dat de doelgroep jou zal gaan zien als een bepaalde autoriteit in jouw branche, deel bijvoorbeeld kennis online via een seminar. Maar doe dit ook zeker bij bepaalde evenementen, geef presentaties en nodig de doelgroep uit voor een borrel.

Al deze tips heb jij nodig om geld te gaan verdienen in de opstartfase van jouw bedrijf. Jij als beginnend ondernemer moet achter de mensen aan, de mensen kennen jou niet!