Boost de verkoop door productvergelijkingen

Boost de verkoop door productvergelijkingen
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Website

Mensen vergelijken continu alles en iedereen, ook wanneer het aankomt op het aanschaffen van producten en diensten. Ik leg je in dit artikel uit hoe de manier waarop je producten aanbiedt de mening van potentiële klanten beïnvloedt, en hoe je hierop kunt inspelen.

Hoe zien mensen jouw product? Dat hangt niet alleen af van het product zelf, maar ook van omstandigheden, de informatie die je geeft én andere producten – uit je eigen aanbod of van je concurrent. Als je hier inzicht in krijgt, kun je het inzetten om de verkoop van specifieke producten te vergroten.

Mensen vergelijken zichzelf constant met anderen. Dit doen we om een adequaat zelfbeeld te vormen van onze ideeën en meningen, maar ook om ons zelfbeeld op te peppen. Dit toonde de sociaalpsycholoog Leon Festinger al in 1954 aan met zijn sociale vergelijkingstheorie. Door informatie van anderen te verzamelen is het makkelijker een beeld te krijgen van je eigen ideeën en meningen. De theorie van Festinger beperkt zich dus niet alleen tot het sociaalpsychologische domein.

Klik hier en lees het volledige artikel