Bloggen is pas het begin

Bloggen is pas het begin
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Ondernemen

Als ondernemer ontkom je er niet aan: op zoek gaan naar nieuwe klanten. Er zijn een aantal wegen om contact te leggen met je potentiële klanten. Een weg die ontzettend aan populariteit gewonnen heeft – en die ik ook graag gebruik! – is bloggen.

En terecht: het is een heel flexibele manier van contact zoeken. Zowel het schrijven als het lezen kan overal en altijd. Daarnaast voelt het veiliger dan bijvoorbeeld koud bellen of een onbekende aanspreken op een borrel. Door de toon van je blog krijgen mensen de gelegenheid je een beetje te leren kennen voordat je met ze in contact treedt. Als deze lezers in potentiële klanten veranderen, heb je hun vertrouwen alvast en zijn ze eerder geneigd iets bij je te kopen.

Passief
Ik zie veel ondernemers echter het internet volschrijven met blogs, maar weinig klanten werven. Waar ligt dat dan aan? Blogs en reactieformulieren op blogs worden vooral ingezet om telefoonnummers of e-mailadressen te verzamelen van mensen die hun interesse in je diensten uiten door je blogs te lezen. Je verstuurt hen je nieuwsbrieven en uiteindelijk worden ze misschien wel klanten. Het probleem is alleen dat dit niet vaak zo loopt, want de meeste mensen zijn passief. Iedereen heeft namelijk een veelheid aan mogelijkheden om een beperkte hoeveelheid beschikbare tijd mee in te vullen. Men richt zich dus vooral op lopende, (op)dringende zaken.

Klik hier en lees het volledige artikel