Beste bakkie van Rotterdam

Beste bakkie van Rotterdam
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
6 jaar geleden
Gepost in Ondernemen

Paul Sharo wil met Man Met Bril de lekkerste koffie van Rotterdam afleveren.

Hij bestaat echt. En hij heeft ook daadwerkelijk een bril op zijn neus. Een neus die afgelopen jaren vooral in de koffie heeft gezeten. Zo’n twee jaar terug startte de 26-jarige Paul Sharo het koffiemerk Man Met Bril Koffie. En sinds die tijd vragen Rotterdammers zich af wie deze mysterieuze man toch is en hoe hij zo’n lekker bakkie maakt?

“Ik ben Man Met Bril Koffie begonnen uit een soort verbazing. Ik kwam er namelijk achter dat er nauwelijks verse bonen worden gebruikt bij het zetten van koffie. Terwijl je daardoor juist echt lekkere koffie krijgt”, zo legt Sharo uit terwijl hij van zijn eigen drank nipt. Het is net geserveerd door een medewerker van Picknick, dat zelfs buiten een bord heeft staan met ‘De lekkerste koffie van Rotterdam’. “Ja, dat is natuurlijk leuk. Ik wil met de restaurants die mijn koffie serveren echt een goede relatie aangaan. Ze zien er de meerwaarde van in en ik zorg er voor dat zij een goed product krijgen. Al bellen ze me op zondagochtend: ik zorg er voor dat ze verse bonen krijgen.”

Sharo, die zelf zo’n tien bakken per dag proeft, wil met zijn koffiemerk het gevecht aangaan met de grote jongens. “Het was niet zo dat ik een gat in de markt zag, eerder een verbetering. Mensen willen tegenwoordig meer kwaliteit, maar de grote maatschappijen kunnen hier niet op inspelen. Doordat ik me enkel op Rotterdam richt, ben ik flexibel. Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk zelf mijn bonen gaan branden, zodat ik alles in eigen handen heb.”

Hoewel hij koffie een geweldige drank vindt, drijft het hem ook regelmatig tot waanzin. “Het is eigenlijk een enorm rotproduct. Je kan er namelijk zo ontzettend veel aan verpesten: je moet een goede machine hebben, die je goed moet schoonmaken, je moet verstand hebben van de hoeveelheid water, de druk, de temperatuur, ga zo maar door. Daarnaast is voor veel restaurants niet heel erg interessant, omdat je er relatief weinig aan verdient. Gelukkig blijken steeds vaker ondernemers toch de meerwaarde van lekkere koffie in te zien.”

De jonge ondernemer wil komende tijd zijn merk nog sterker maken. “Mensen reageren vaak erg enthousiast op de naam en het logo. Het zou grappig zijn als ik uiteindelijk van dit merk een imperium weet op te bouwen, inclusief een bureau op de vijftigste etage van een kantoorgebouw. Hoewel, ik hou helemaal niet van achter een bureau zitten...”

www.manmetbrilkoffie.nl