Benut de kansen van social selling: het nieuwe verkoopgesprek

Benut de kansen van social selling: het nieuwe verkoopgesprek
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
20 dagen geleden
Gepost in Social Media

Sales en conversie zijn altijd de achilleshiel van social media geweest. Tót 2020. Nu fysieke klantbezoeken nauwelijks nog plaatsvinden, zijn de socials terug in beeld als kansrijk verkoopkanaal. Zo mogen commerciële nieuwsbrieven na invoering van de AVG uitsluitend worden verstuurd aan adressen die opt-in zijn en ligt het uitdelen van geschenken en bonussen vanuit compliance-oogpunt onder een vergrootglas. Ook is cold calling bepaald niet populair onder prospects, een opt-in voor telemarketing is in de maak. Tijd om serieus werk te maken van social selling.

Koudwatervrees wegnemen

De kansen voor social selling liggen er. Toch zetten sales-professionals niet altijd gemakkelijk de stap naar social selling. Wat levert het me op? Hoeveel tijd kost het? En wie is er nu geïnteresseerd in mijn vakantiekiekjes? Dat zijn vragen die laten zien dat koudwatervrees nog bestaat. Totaal onnodig, want social selling verschilt in wezen helemaal niet zoveel van een standaard verkoopgesprek, waar we er met z’n allen jaarlijks vele duizenden van uitvoeren.

Klik hier en lees het volledige artikel