Als de klant vertelt dat je te duur bent, is dat een smoesje

Als de klant vertelt dat je te duur bent, is dat een smoesje
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Ondernemen

Zo krijg jij het tarief dat je wilt

Je hebt je best gedaan. Een goed gesprek gevoerd bij de klant. Een uitgebreide offerte in elkaar gezet en naar de klant gestuurd. Je verwachtingen zijn hooggespannen. Gaat de klant ervoor?

Dan krijg je een mailtje: De klant kiest niet voor jouw offerte: je bent te duur.

Je enthousiasme verliezen

Mij overkwam het regelmatig. Wat een afknapper. Ik werd daar boos of onzeker van, want zo hoog was mijn tarief niet. Die klanten willen altijd het onderste uit de kan, is wat ik dacht. Ik werd er moedeloos van en verloor mijn enthousiasme. En dat was natuurlijk niet handig voor mijn volgende offerte.

Het echte verhaal achter het smoesje

Totdat ik leerde hoe het echt zat: ik leerde het echte verhaal. Dat echte verhaal heeft mij enorm geholpen om wel de deal met de klant te sluiten.

Klik hier en lees het volledige artikel