Alles over VoIP bellen

Alles over VoIP bellen
11 maanden geleden
Gepost in Gastblogs

Je vraagt je misschien wel eens af, wat is VoIP? VoIP staat voor Voice over IP, dus het bellen via internet. Je hebt dus alleen maar internet nodig en die gebruik je dan om te bellen. Er zijn een aantal standaard mogelijkheden met VoIP en dat zijn bijv. het doorschakelen naar de externe telefoonnummers. Daarbij bepaal je zelf hoeveel nummers dat zijn en welke. Je kunt eventueel ook gratis filters instellen en je hebt een uitgebreid inzicht in de gespreksstatistieken.

Hoe werkt VoIP bellen?
Goed is het om te weten hoe VoIP bellen in zijn werk gaat. Je krijgt een eigen telefoonnummer in je online omgeving. Dan bepaal jij zelf wat er gebeurt als het nummer wordt gebeld. Je kunt een belplan maken, maar je kunt ook doorschakelen naar een vast nummer of een mobiele telefoon (of meerdere). Doorschakelen is ook mogelijk naar een voicemail.


Wat zijn de voordelen van VoIP bellen?
Misschien ken jij de voordelen VoIP bellen al wel, maar we lichten ze graag aan je toe. VoIP biedt eigenlijk alleen maar voordelen, het is namelijk veel goedkoper dan andere methoden, je organisatie is daarnaast ook locatie-onafhankelijk en VoIP is ook schaalbaar. De telefonie groeit dan namelijk met jouw organisatie mee. Hieronder lees je nog meer voordelen van VoIP bellen:


Vrijheid om te werken
Dankzij VoIP heb jij veel meer vrijheid om te werken waar je maar wilt en ook wanneer je maar wilt. Je bent namelijk altijd bereikbaar en dit kan vooraf dus al gerealiseerd zijn. Het maakt je werken ook makkelijker en je kunt gaan en staan waar je wilt want bereikbaar ben je toch voor anderen.


Eenvoudig doorschakelen
Je bent goed bereikbaar omdat je eenvoudig door kunt schakelen. Ideaal als je bijv. een dagje thuis wilt werken en dan kunnen de oproepen van kantoor toch worden doorgeschakeld en kun je elders waar je werkt toch opnemen.


Vaste abonnementskosten
Je weet vooraf waar je aan toe bent want je betaalt vaste abonnementskosten bij VoIP. Je betaalt dan ook voor het aantal toestellen en eventueel extraatjes. Vooraf kun je al weten wat de kosten zijn.


Uitbreiden kan altijd
Voordeel van VoIP is dat je eindelijk veel functionaliteiten hebt en altijd uit kunt breiden. Je hebt bijv. een keuzemenu, openingstijden, wachtrijen maar ook de koppelingen met bestaande systemen kun je continu aanpassen. Daarom is het ook zo uitgebreid mogelijk als je maar wilt.


Duidelijkheid en zekerheid
Met VoIP bellen weet je waar je aan toe bent en dat geeft je ook zekerheid. Ook voor een organisatie biedt het vele mogelijkheden omdat werknemers ook elders dan op locatie kunnen werken. Ze zijn dan toch goed bereikbaar ook voor de klanten. Doorschakelen is namelijk op tal van manieren mogelijk waardoor het werken alleen maar nuttiger en flexibeler is voor iedereen. VoIP is dan ook een goede keuze waar iedereen voor kan gaan!