87 procent verlaat winkel met lege handen als ze niet binnen vijf minuten geholpen worden

87 procent verlaat winkel met lege handen als ze niet binnen vijf minuten geholpen worden
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
24 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

84 procent van de Nederlandse consumenten is van mening dat winkelpersoneel een shop-ervaring kan maken of breken, zo blijkt uit het onderzoek van Reflexis. In een tijd waarin consumenten binnen enkele seconden iets online kunnen aanschaffen, verwachten consumenten directe en snelle service als ze iets in een winkel kopen.

Uit het bovengenoemde onderzoek blijkt dat 53 procent van de ondervraagden niet langer dan vier minuten in een winkel wil wachten. 87 procent verlaat een winkel met lege handen wanneer ze niet binnen vijf minuten geholpen worden.

Meer aanleidingen om geen aankoop te doen

Voor een op de vier ondervraagde respondenten is een lange wachtrij voldoende aanleiding om geen aankoop te doen. Het besluit om geen aankoop te doen wordt echter niet alleen veroorzaakt door wachtrijen. Nederlandse consumenten hechten ook veel waarde aan goed geïnformeerde winkelmedewerkers. De helft van alle winkelaars gaf aan een winkel met lege handen te verlaten wanneer een medewerker zijn of haar vragen niet kon beantwoorden, of duidelijk geen kennis van de producten had. 65 procent van de respondenten zegt dat het vermogen van winkelmedewerkers om te adviseren en suggesties te doen tijdens het aankooptraject belangrijk voor hen is.

Klik hier en lees het volledige arikel

Bron: www.briskmagazine.nl