7 tips voor een Facebook-advertentie waar wél op wordt geklikt

7 tips voor een Facebook-advertentie waar wél op wordt geklikt
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 maand geleden
Gepost in Tips

Je hebt je doelgroep, budget en doelstelling ingesteld en bent klaar om te gaan adverteren op Facebook. Je hoeft alleen nog maar een advertentietekst te schrijven… En dat blijkt lastiger (en belangrijker) dan je denkt! Waarom krijgt de ene Facebook-advertentie veel kliks, en de ander niet? Je Facebook-advertentie valt of staat met een sterke advertentietekst!

De Facebook-instellingen zorgen ervoor dat de advertentie bij de juiste doelgroep op hun tijdlijn verschijnt. Maar hoe zorg je ervoor dat een potentiële klant de tijd neemt om de advertentie te lezen en niet verder scrolt? Ik deel 7 tips voor je Facebook-advertentie.

1. Houd in de Facebook-advertentie rekening met het advertentiebeleid

Het is niet het leukste om mee te beginnen, maar wel het belangrijkste: neem het Facebook-advertentiebeleid goed door. Dat voorkomt dat je straks weer opnieuw moet beginnen met schrijven of dat je advertentieaccount geblokkeerd wordt. Begrippen die met geld verdienen te maken hebben, komen vaak niet door de check heen. En ook met onderwerpen als ‘afvallen’ is Facebook voorzichtig.

Zinnen als “snel geld verdienen” of “snel gewicht verliezen” wil je dus vermijden. Gebruik je creativiteit om hier omheen te werken: “Een gezond gewicht bereiken” en “meer vrijheid en zelfstandigheid” zijn alternatieven waar Facebook wel blij van wordt.

Klik hier en lees het volledige artikel