7 redenen waarom elke startup moet bloggen!

7 redenen waarom elke startup moet bloggen!
2 jaar geleden
Gepost in Gastblogs

Als beginnende onderneming zijn er verschillende mogelijkheden om je bedrijf te laten groeien. Zo kun je de social media kanalen goed benutten, creatieve acties bedenken of simpelweg heel hard werken. Een andere effectieve optie is het beginnen met bloggen. Een blog is een goedkope en simpele manier om jouw doelgroep te bereiken. Potentiële klanten zien wat je te bieden hebt en blijven zo nieuwsgierig. In dit artikel vertellen we je waarom elke startup moet bloggen!

1. Naamsbekendheid vergroten
Wanneer je net begonnen bent als ondernemer is de naamsbekendheid van jouw bedrijf waarschijnlijk nog niet zo groot. Bloggen kan helpen om de naamsbekendheid te vergroten. Door te gaan bloggen schrijf je unieke content die je kunt verbinden aan jouw merknaam.

Je deelt bijvoorbeeld kennis over het verhaal achter jouw bedrijf of jouw mening over een onderwerp uit de branche. Op die manier onthouden websitebezoekers jouw bedrijf en komen ze regelmatig terug.

2. Hogere conversie
Om een hogere conversie te krijgen is het belangrijk om vertrouwen op te bouwen bij potentiële klanten. Door te bloggen laat je zien welke kennis je hebt over bepaalde zaken. Hiermee creëer je vertrouwen en kun je door middel van ‘call to actions’ ervoor zorgen dat klanten contact opnemen of een aankoop doen. Zo werf je gratis nieuwe klanten!

3. Betere vindbaarheid
Het regelmatig plaatsen van blogs op jouw website kan zorgen voor meer bezoekers.
Zoekmachines houden ervan wanneer er nieuwe en unieke content wordt geplaatst op websites.

Door te bloggen, en deze blogs te optimaliseren voor zoekmachines met de juiste SEO tools, zul je hoger komen in de zoekresultaten. Hoger in de zoekresultaten is meer verkeer naar jouw website en dat betekent weer meer potentiële klanten!

4. Jouw startup als expert
Bloggen kan over allerlei onderwerpen. Door te bloggen over iets waar je veel van af weet laat je zien dat je een expert bent. Met waardevolle informatie over jouw startup, de ontwikkelingen in de branche of interessante feiten kun je lezers inspireren.

Zij zullen meer interesse krijgen in jouw startup. Probeer om deze reden dan ook geen promotionele blogs te publiceren. Dit kan dwingend overkomen en averechts werken.

5. Transparantie naar belangstellenden
Door middel van een blog kun je informatie delen over jouw startup. Zo stel je je transparant op ten opzichte van andere bedrijven of mogelijke investeerders. Door jouw kennis te verspreiden onder belangstellenden kun je hen meer inzicht geven in jouw startup proces. Hierdoor krijgen ze misschien wel interesse in jouw idee en willen ze mogelijk een investering doen.

6. Content voor social media kanalen
Social media kan erg belangrijk zijn voor jouw startup. Het is een makkelijke manier om jouw doelgroep te bereiken. Het is dan wel noodzakelijk dat je sterke content plaatst om volgers aan je te binden. Door te bloggen creëer je unieke content die je vervolgens kunt delen op Facebook, LinkedIn of Twitter. Een win-win situatie!

7. Blogs zijn meetbaar
Bloggen kan je helpen om jouw producten of diensten te verbeteren. ‘Hoe dan?’ zal je misschien denken. Wanneer je een aantal blogs hebt gepubliceerd kun je kijken hoeveel mensen deze hebben gelezen.

Ook kun je zien wat de demografische gegevens en interesses van de lezers zijn. Deze informatie kun je vervolgens weer gebruiken om jouw startup te verbeteren. Je krijgt een goed beeld van wat precies de doelgroep. Hier kun je vervolgens weer op inspelen en jouw bedrijf verder mee helpen.


Waarom je als startup moet bloggen?
De redenen om te gaan bloggen nog één keer op een rij:
Naamsbekendheid vergroten
Hogere conversie
Betere vindbaarheid
Jouw startup als expert
Transparantie naar belangstellenden
Content voor social media kanalen
Blogs zijn meetbaar

Bloggen is dus een effectieve manier om jouw startup te laten groeien. Met de juiste strategie hoeft het niet duur te zijn en kan het veel voor je bedrijf opleveren. Ga jij je wagen aan jouw eerste blog?