7 lessen die startups kunnen leren van verdwenen merken

7 lessen die startups kunnen leren van verdwenen merken
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Tips

De beste merken blijven hangen, zelfs nadat ze al zijn verdwenen. Richard Otto en Robbert van Loon bestudeerden voor hun boek Verdwenen Merken honderden Nederlandse merken en geven zeven lessen op het gebied van marketing, communicatie en management die startups onsterfelijk moeten maken.

1. Laat je leiden door je doelgroep, niet door marketeers

Snor Cola: een kinderlimonade met een volwassen schuimkraag die ontstond als je een glas volschonk. Slim bedacht, want door de schuimsnor die op je bovenlip bleef hangen als je een slok nam, leek je als kind in 1979 ineens een stoere bierdrinker. Helaas vonden ouders het maar niks dat hun kinderen nep-bier dronken en meisjes wilden helemaal geen snor. Het slimme marketingidee verdween hierdoor binnen een jaar uit de schappen.

Klik hier en lees het volledige artikel