6 PR-blunders die je niet wil maken

6 PR-blunders die je niet wil maken
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 maanden geleden
Gepost in Ondernemen

Ook in het nieuwe jaar wil je er weer voor zorgen dat je merk bekender wordt via PR. Omdat het zorgt voor meer bezoekers op je site, omdat het ervoor zorgt dat de organisatie gezien wordt als een expert of omdat je simpelweg een nieuw merk lanceert. Deze zes PR-blunders kun je in het nieuwe jaar maar beter voorkomen.

1. PR aanzien voor reclame

Denk niet dat journalisten reclame voor je gaan maken. Je hebt vast het beste bedrijf ter wereld, waar de beste mensen werken om het allerbeste product ooit te maken. En misschien is er zelfs een onafhankelijke partij die bevestigt dat je echt de allerbeste op deze aarde bent. Maar de kans is klein dat een journalist die boodschap als nieuws wil brengen.

Jij hebt een ander belang dan een redacteur en het is goed om daarbij stil te staan. Het liefst zou jij namelijk een artikel zien dat lovend is over jouw product of bedrijf (bijna een reclame) maar dan verpakt als onafhankelijk artikel. Een journalist moet echter onafhankelijk en feitelijk nieuws brengen, waarbij geen ruimte is eenzijdige of commerciële berichtgeving. Denk dus niet dat een journalist reclame gaat maken voor jouw business, maar wees blij als je überhaupt als bron genoemd wordt in een stuk. Die exposure is waar het om draait: blijkbaar ben jij een betrouwbare bron of expert. Hoe waardevol is dat? (Heel).

Klik hier en lees het volledige artikel