5 persoonlijke levenslessen voor jou als marketeer én je doelgroep

5 persoonlijke levenslessen voor jou als marketeer én je doelgroep
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
11 maanden geleden
Gepost in Tips

Ons werkveld gaat niet alleen over SEO, SEA, Adwords of remarketing. Het gaat ook over mensen, hun emoties en hoe zij balans vinden. Hoe vind je een goede work-life-balance? Bij deze presenteer ik een aantal levenslessen voor marketeers- en niet-marketeers!

Op Dept Festival werd uitgebreid aandacht besteed aan deze onderwerpen. Wat kunnen we bijvoorbeeld van Tibetaanse monnik Tulku Lobsang oppikken over het vinden van geluk? Mijn geleerde lessen wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.

1. Geef de tijd terug aan mensen

Tijd, het onderwerp van onze tijd. Iedereen heeft er te weinig van, zaken als social media nemen er te veel van in en echt sociale activiteiten krijgen te weinig prioriteit (of zullen we het ‘prioritijd’ noemen). De invloed van digitale ontwikkelingen op onze uren is groot en staat vaak in negatief daglicht.

Dat kan anders, stelt Franklin Schamhart. Zijn tip? Stimuleer en gebruik in digitale producten de kracht van beïnvloeding om tijd terug te geven aan mensen. Zo geeft hij als voorbeeld de nieuwsbrief die een gebruiker automatisch uitschrijft als blijkt dat hij/zij de input nooit opent of leest. Simpel, maar doeltreffend!

Klik hier en lees het vollige artikel