5 manieren om je concurrenten in de gaten te houden

5 manieren om je concurrenten in de gaten te houden
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 maanden geleden
Gepost in Tips

Bijna iedereen heeft het op school weleens gehad over de concurrentie-analyse. Daarbij gaat het vaak over de bekende modellen, die natuurlijk belangrijk zijn om richting te geven aan deze analyses. In de meeste gevallen geven die modellen echter geen praktische handvatten om de juiste informatie te verzamelen, maar blijft het bij abstracte termen of uitgebreide onderzoeksmethoden waar veel tijd en geld voor nodig is. Daarom deel ik in dit artikel vijf simpele manieren om inzicht te krijgen in je concurrent.

1. Wat zijn de online zoektrends?

Zoekvolumes worden steeds belangrijker. Een de tool die hier op een gebruiksvriendelijke manier inzicht in geeft, is Google Trends. Je kunt in Google Trends het zoekvolume op jouw naam en die van je concurrenten vergelijken zonder dat je een betaalde SEO-tool nodig hebt. Ook kun je zien wanneer er veel en weinig naar jouw merk wordt gezocht. Je kunt deze pieken en dalen vervolgens proberen te verklaren door verdiepend onderzoek te doen.

Klik hier en lees het volledige artikel