5 inzichten in e-mailmarketing om met je team te bespreken

5 inzichten in e-mailmarketing om met je team te bespreken
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
5 dagen geleden
Gepost in Tips

De Nationale E-mail Benchmark 2018 van de DDMA geeft inzicht in de effectiviteit van e-mailcampagnes en laat zien wat een campagne nóg effectiever maakt. Zoals het moment van verzending of het gebruik van een specifieke techniek. Ook worden verschillende branches onder de loep genomen. In dit artikel deel ik 5 inzichten naar aanleiding van de benchmark en ga ik in op e-mailmarketing automation in relatie tot de benchmark.

Noot: ik haal in dit artikel de termen COR (confirmed open rate), CTR (click through rate) en CTO (click to open rate) aan. De term mobiele apparaten (‘mobiel’) verwijst naar het gebruik van mobiele telefoons én tablets.

Inzicht 1. Het succes van je e-mailmarketing hangt niet af van de grootte van je database

Focus je niet alleen maar op het verzamelen van zoveel mogelijk e-mailadressen, maar besteed (meer) tijd aan segmenteren en personaliseren. De benchmark 2018 is gebaseerd op 4,5 miljard verstuurde e-mails in 177.000 campagnes. Een campagneomvang van groter dan 10.000 heeft volgens de benchmark een negatieve impact op ratio’s. De kleinste campagne-omvanggroep, van 500 tot 1000, heeft de grootste positieve impact op de COR.

Klik hier en lees het volledige artikel