5 gouden regels voor ondernemers met online ambities

5 gouden regels voor ondernemers met online ambities
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 jaar geleden
Gepost in Tips

Precies tien jaar geleden lanceerde Pim Betist met Sellaband ‘s werelds eerste crowdfundingplatform met een reward-based model, nu onder meer bekend van Kickstarter. Om zijn tweede lustrum als ondernemer te vieren, deelt hij tien weken lang zijn belangrijkste lessen met Sprout. Vandaag deel 8: van idee naar online platform.

Toen ik tien jaar geleden voor het eerst voor de uitdaging stond om mijn ambitieuze plannen om te zetten in een online platform, werd ik al snel geconfronteerd met een nieuwe complexe wereld. Hoe zorgde ik ervoor dat mijn concept zo efficiënt mogelijk in eentjes en nulletjes omgezet werd? Iedereen die ik sprak was er in die tijd al over uit dat het waterval-effect (lees: briefings van dertig pagina’s) volledig uit de tijd was. Als de programmeur de software geschreven heeft, is de wereld alweer veranderd of blijkt dat de gebruiker helemaal niet zit te wachten op het uitgewerkte plan. Je bent onderaan de waterval uitgekomen en moet helemaal naar boven klauteren waar je opnieuw kunt beginnen.

Wie online ambities heeft, moet naar mijn idee een paar belangrijke lessen goed in z’n oren knopen. Lees hier verder.