4 LinkedIn-campagnes die wél opvallen

4 LinkedIn-campagnes die wél opvallen
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Social Media

Zoals je in onze eerste artikel van dit jaar al hebt kunnen lezen, staat LinkedIn niet bepaald stil. Een nieuwe interface, nieuwe tools om de effectiviteit van advertenties te meten, slimme verbeteringen van de Sales Navigator, et cetera. Bij bedrijven zien we flinke investeringen in zowel de kwaliteit én kwantiteit van hun uitingen. Resultaat is echter dat het voor bedrijven steeds moeilijker wordt om zich te onderscheiden met LinkedIn-campagnes.

Omdat op het platform regelmatig de vraag wordt gesteld of campagnes wel ‘zakelijk genoeg’ zijn, wordt er veelvuldig binnen de lijntjes gekleurd. Gelukkig slagen sommige bedrijven er wél in om op een innovatieve, creatieve manier contact te leggen met hun doelgroep. In dit artikel laten we er vier zien en geven we je drie tips om te voorkomen dat jouw bedrijf (weer) een kleurloze campagne neerzet.

Zonneboeren?

Zonne-energie promoten met een LinkedIn-campagne, zonder budget? E.On in Zweden kreeg het voor elkaar en verdiende prompt de LinkedIn Marketing award in 2017 voor de meest innovatieve corporate campagne. Het idee? Simpel doch briljant. Want hoe trigger je huiseigenaren en ondernemers om over te stappen op duurzame energie?

In ‘The Great LinkedIn Sunfarmer Stunt’ werden alle E.On-medewerkers in Zweden gevraagd om hun LinkedIn-profiel te updaten met een nieuwe functie: Solfarmare (letterlijk vertaald: zonneboer). Kun je je voorstellen hoeveel aandacht en vragen dat op zich heeft afgeroepen? Al die wijzigingen van functies in je tijdlijn? Wij wel! LinkedIn gaf aan dat binnen een aantal uur al tienduizenden leden werden bereikt. Nog niet eerder vertoond, voor zover wij weten. En omdat goed gejat beter is dan slecht bedacht… Wie pakt de handschoen in Nederland op?

Klik hier en lees verder