3 excuses om niet te hoeven meten

3 excuses om niet te hoeven meten
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Ondernemen

Het is steevast mijn ‘oneliner’ tijdens een introductierondje: “ik houd van creativiteit, maar als we het resultaat niet meten, is het maar een dure hobby.” Meestal zorgt deze opmerking voor glimlachende gezichten. Een mooie ijsbreker, maar ik meen het serieus.

Ik werk bij een bureau waar creativiteit van cruciaal belang is. We leven van het maken van interessante content en inspirerende campagnes. Als klant investeer je in deze creativiteit. Het is daarmee een middel om iets te bereiken, geen doel op zich – dan zou het een hobby zijn. Ik vind het niet meer dan normaal om te meten welke resultaten je investering oplevert.

Vaak genoeg worden mij toch nog allerlei mitsen en maren voor de voeten geworpen om maar geen goede meting te hoeven regelen. Maar content live zetten met de gedachte ‘we zien wel’ gaat er bij mij niet in. Daarom zet ik de drie meest gehoorde ‘mythes’ op een rij.

Klik hier en lees het volledige artikel