15 tips om efficiënter met je tijd om te gaan

15 tips om efficiënter met je tijd om te gaan
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
6 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

Een veel voorkomend ondernemersprobleem: je hebt een waslijst aan dingen gepland staan voor een werkdag, maar je komt nog niet eens tot de helft. Hoe voorkom je dit soort situaties?

Als ondernemer komen er dagelijks veel dingen op je af: werknemers hebben je geregeld nodig om knopen door te hakken en de mailbox is een zee vol inkomende verzoeken - soms werkgeregelateerd, soms niet. Dan heb je ook nog eens communicatietools zoals Slack, waardoor collega’s continu met je in contact blijven. Handig, maar niet altijd, want de vele werkverzoeken leiden soms tot lange werkdagen of onafgewerkte schema’s.

To-do-lists

Het vervelende aan to do-lists die niet worden gehaald, is dat ze je een leeg gevoel geven aan het einde van je werkdag. Ook al heb je uren de handen uit de mouwen gestoken, toch blijf je al snel denken: ik heb niet hard genoeg gewerkt. ’s Nachts denk je alweer na over de volgende werkdag, met een lijst aan taken die alleen maar groeit. Lees verder..