10 tijdloze tips om de zoekresultaten te domineren

10 tijdloze tips om de zoekresultaten te domineren
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
5 maanden geleden
Gepost in Tips

We vertrouwen al onze vragen toe aan Google. We baseren onze – meer en minder belangrijke – beslissingen op informatie die online zoekmachines ons aanreiken. Google wéét ook dat mensen vertrouwen op Google. En dat wil het bedrijf graag zo houden. Wil je serieuze stappen maken met zoekmachineoptimalisatie? Dan bouw je een goede band op met Google. Want een relatie met de zoekmachine is eigenlijk – net zoals dat voor iedere andere relatie geldt – gebaseerd op vertrouwen. In dit artikel laat ik je het belang van betrouwbaarheid zien. Daarnaast geef ik je 10 tijdloze tips. Volg je die op? Dan ga je gegarandeerd scoren in de zoekmachine!

Hoe vul ik mijn belastingformulier in? Wat is de snelste route naar mijn zakelijke afspraak? Welke serie moet ik nu weer bingen? Jij (of de organisatie waarvoor je werkt) hebt vast het antwoord op één of meer van dit soort vragen. En je wil natuurlijk dat de persoon die Google gebruikt het antwoord vindt. Bij jou. Jouw informatie moet dus vindbaar zijn in de zoekmachines.

En we weten allemaal dat de meeste mensen niet verder kijken dan de éérste pagina in de zoekresultaten. Wat zeg ik. Vaker zelfs niet verder dan het derde of vierde resultaat. Dus, hoe krijg je jouw content nou bovenaan in Google? Wat mij betreft is er één ding heel belangrijk: vertrouwen.

Betrouwbaarheid als ranking-factor

Betrouwbaarheid is één van de belangrijkste eigenschappen die je kunt hebben in het leven. Het is goud waard, in vriendschappen en relaties. Maar ook op zakelijk vlak. En online. Online zoekmachines streven namelijk altijd betrouwbare resultaten na. Google moet niet alleen weten dat jouw website voor de bezoeker dé aangewezen plek is om het relevantste antwoord vragen te vinden, maar moet jou – als afzender – ook een betrouwbare partij vinden. De factor ‘vertrouwen’ is dan ook verweven in heel veel bekende en bepalende ranking-factoren.

Klik hier en lees het volledige artikel