10 slimme Instagram-functies om nu toe te passen

10 slimme Instagram-functies om nu toe te passen
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Tips

Instagram heeft zich in de afgelopen jaren volop ontwikkeld: van een socialmedia-platform waar je alleen nog maar foto’s kon posten naar een populair medium voor visual storytelling. Het platform heeft maar liefst 4,1 miljoen gebruikers in Nederland, waarvan er 2,1 miljoen Instagram dagelijks openen op hun smartphone. Onlangs werd het social medium uitgebreid met nieuwigheidjes zoals Instagram Stories en IGTV, waardoor het platform nu nog meer kansen biedt voor ondernemers. In dit artikel licht ik 10 handige Instagram-functies uit om jouw Instagram-marketing makkelijker en efficiënter te maken.

1. Verticale video’s: actueel, echt en gebruiksvriendelijk
Momenteel is YouTube veruit het populairste videoplatform. Met de komst van IGTV heeft het platform er dan ook een gedegen concurrent bijgekregen. Het grote verschil tussen de twee videoplatforms is dat Instagram echt is gemaakt voor verticale video’s, waar op YouTube vrijwel alleen horizontale video’s te vinden zijn.

Maar welke voordelen biedt verticale video precies? Verticale video’s worden momenteel vooral worden gebruikt voor ephemeral marketing (tijdelijke content) op SnapChat, Instagram Stories en Facebook Stories. Hierdoor zijn deze video’s vaak minder professioneel opgenomen, en meer in het moment.

Klik hier en lees het volledige artikel